Comarch ERP Optima to program magazynowy składający się z pakietu modułów, które tworzą lub wspomagają działalność w małych i
średnich przedsiębiorstwach z każdej branży. Moduły te pracują na jednej bazie danych, co powoduje, że są ze sobą zintegrowane. Każdy z
modułów obsługuje inny obszar działalności, a podstawową aplikacją jest moduł Kasa/Bank, która na bieżąco monitoruje przepływ finansów w
firmie. O tym, które z pozostałych modułów programu magazynowego będą wykorzystane do obsługi Państwa sklepu lub firmy decydują
wyłącznie potrzeby konkretnego klienta. To faktyczna identyfikacja potrzeb klienta determinuje, które funkcjonalności Comarch ERP Optima będą
wykorzystane. Ponadto w każdej chwili można aplikację rozszerzać o kolejne moduły - oczywiście w ramach potrzeb.
-
To podstawowy moduł programu magazynowego obrazujący bieżącą sytuację finansową firmy. Dzięki tej aplikacji można sprawdzić rzeczywiste źródła
dochodu w firmie, mieć autentyczny, prowadzony na bieżąco raport wszelkich zobowiązań, należności i kosztów ponoszonych z tytułu prowadzenia
działalności. Ponieważ dane zawarte w tym module są bardzo dokładne i precyzyjne, otrzymujemy także doskonałą analizę i prognozę przepływu
środków pieniężnych. Dzięki Comarch OPTIMA Kasa/Bank otrzymujemy szybką i niezawodną informację o rzeczywistej kondycji finansowej firmy.
-
Integracja z programem magazynowym i Modułem Faktury daje użytkownikowi przydatne narzędzie przy prowadzeniu dowolnej działalności gospodarczej, zarówno posiadających osobowość prawną, jak i dla osób fizycznych. Dzięki tej aplikacji można wystawiać dowolne faktury sprzedaży, zakupu, a także faktury korygujące, zaliczkowe, pro-forma oraz zwykłe paragony.
-
Aby usprawnić pracę i podnieść efektywność przedsiębiorstwa dodano moduł Comarch OPTIMA Handel. Jest on wsparciem dla modułu fakturowania i niezwykle pomocny przy obsłudze magazynu. Dzięki automatyzacji przy tworzeniu dokumentów handlowo-magazynowych firma zyskuje cenny czas na sprawy kluczowe do jej rozwoju.
-
Ta aplikacja powstała głównie z myślą o usprawnieniu sprzedaży detalicznej poprzez uproszczenie pracy sprzedawców. Jej główną zaletą jest prosty w obsłudze, czytelny interfejs oraz możliwość współpracy z ekranami dotykowymi, co na pewno usprawni sprzedaż w każdym sklepie.
-
Ten moduł programu magazynowego Comarch zaprojektowano dla firm, które prowadzą działalność serwisową. Pozwala on na rejestrowanie urządzeń serwisowych, prowadzenie harmonogramu zadań, automatyzację fakturowania i obsługę zleceń firm serwisowych.
-
To moduł służący do prowadzenia uproszczonej księgowości firmowej w oparciu o księgę przychodów i rozchodów, korzystającej z podatku ryczałtowego. Dzięki automatycznej aktualizacji możemy być pewni, że moduł działa z uwzględnieniem aktualnych przepisów Prawa Podatkowego.
-
Moduł ten pozwala na prowadzenie pełnej księgowości przedsiębiorstwa w oparciu o Ustawę o Rachunkowości. W połączeniu z innymi modułami usprawnia on znacznie całą księgowość firmy poprzez automatyzację procesu, a ponadto ewidencjonuje podatek VAT, jak również za pomocą Comarch OPTIMA Księga Handlowa możemy przesyłać elektroniczne deklaracje i korzystać z wydruków.
-
Dział kadrowo-płacowy zamknięty w jednym module programu magazynowego Comarch OPTIMA Kadry i Płace. Aplikacja ta współpracuje z programem Płatnik i na bieżąco aktualizuje bazę przepisów, które obowiązują w danym okresie. Moduł daje możliwość prowadzenia pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Poza współpracą z Płatnikiem ma on możliwość naliczania i drukowania różnych deklaracji podatkowych, rozlicza składki ZUS, zapewnia obsługę listy płac, a także pozwala na przesyłanie elektronicznych deklaracji do urzędów skarbowych.
-
Przydatny moduł do prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Za pomocą tego modułu można zautomatyzować księgowanie odpisów z tytułu amortyzacji, czy rejestrować historię środka trwałego. Można także tworzyć plany amortyzacji środków trwałych. Bardzo przydatny element programu magazynowego.
-
Ten moduł to prawdziwe centrum dowodzenia w firmie i jej kontaktach z klientami. Za pomocą Comarch OPTIMA CRM można wprowadzać zadania dla pracowników i rejestrować komunikację z klientami. Dzięki CRM wiadomo kto i co ma zrobić, ponieważ moduł daje możliwość wprowadzenia zadania głównego i powiązanych z nim zadań szczegółowych i indywidualnych. Znacznym ułatwieniem dla firmy jest tutaj również możliwość wystawianie faktur cyklicznych.
-
Zintegrowanie programu magazynowego opcja Obieg Dokumentów pozawala nam na archiwizowanie, gromadzenie i zarządzanie różnymi dokumentami w firmie. Mogą to być skany, obrazy, zdjęcia, czy pliki pakietu MS Office. To swoista baza danych dokumentów, w której swobodnie można wyszukać interesujące nas dokumenty oraz dowolnie zdefiniować przebieg obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie w zależności od zindywidualizowanych potrzeb firmy.
-
Aby prawidłowo zarządzać przedsiębiorstwem, trzeba bardzo dobrze wiedzieć co się w nim dzieje. Decyzje muszą być trafne i precyzyjne. Aby mogły takie być moduł Analizy Business Intelligence daje możliwość dostępu do prawie 100 najpotrzebniejszych raportów o działalności całej firmy. Ponadto umożliwia błyskawiczne stworzenie dowolnej analizy na podstawie gromadzonych w systemie danych, które przedstawione są w postaci wykresów i tabel. Zastosowana technologia in-memory pozwala na dowolne modyfikowanie danych bez konieczności ciągłego odświeżania.
-
TPrawdziwy skarb dla każdego szefa - Comarch OPTIMA Pulpit Menadżera to narzędzie zapewniające: dostęp do informacji o firmie poprzez sieć internetową, ciągły podgląd informacji o przychodach, kosztach, rozliczeniach czy podatkach, gotowe analizy i raporty o obrotach, zobowiązaniach i należnościach. Moduł zapewnia bezpieczeństwo prezentowanych informacji z urządzeń mobilnych, takich jak smartphone czy tablet i dlatego menadżerowie uzyskują bezpieczny dostęp do raportów i analiz z każdego miejsca i o każdej porze.