Jednym z kluczowych elementów procesu wykonania strony internetowej jest stworzenie contentu, czyli wszelkich materiałów, które
mają zostać zamieszczone na stronie internetowej. Mowa tu o tekście, zdjęciach, video, plikach do pobrania itp.
Jest to jeden z najważniejszych elementów strony internetowej, gdyż od niego zależy wiele rzeczy np.:
- Wygląd strony
- Nawigacja (zakładki, menu)
- Funkcjonalności - galeria, gaq, blog
Stworzenie treści często przysparza dużo problemów
-
- 1. Korzyści jakie przyniesie naszemu klientowi skorzystanie z naszej oferty
- 2. Wartość unikatowa działalności/produktu/usługi wyróżniająca się na tle innych
- 3. Dobre i złe strony działalności
- 4. Uwiarygodnienie
- 5. Podziel się wiedzą
- 6. Kontakt
Bardzo istotny aspekt treści strony. Któż z nas nie lubi korzystać z rabatów, promocji, darmowej dostawy itp. Oczywiście, przy
okazji sklepu internetowego jest to zwykle dość czytelne, jednak często zapomina się, że strona wizytówkowa również może
przyciągać użytkowników, oferując szereg atrakcyjnych elementów.
Pomysłów jest wiele, zależnie od zakresu prowadzonej działalności. Zasada jest podstawowa, daj użytkownikowi to, co pozwoli
mu zaoszczędzić czas i pieniądze w kontekście Twojej działalności.
-
- Dodaj na stronę elementy do pobrania, jak np.: specyfikacje, instrukcje, formularze zgłoszeniowe, próbki itp. Wszystko to, co
może być pomocne dla Twojego klienta
- Osadź filmiki - instruktarzowe, prezentacje produktów
- Pokaż, jak Twoje produkty/usługi pomagają - najlepiej w sposób wizualny (film, zdjęcia)
- Prezentuj wszelkie promocje na stronie
- Ułatw kontakt – dedykowany formularz, zapytania, chat
- Jeśli Twoja działalność wymaga umówienia wizyty – dodaj możliwość zapisania się przez stronę
- Podziel się aktualnymi informacjami na temat branży/oferty – aktualności, wydarzenia
Określ informacje, które wyróżniają Twoja firmę/ofertę na tle innych. Informacje unikatowe często eksponuje się w hasłach na
banerach, jako element nagłówków w tekście, dodatkowo - jako sekcja kafelków z tekstem, jak i w innych elementach.
Przykładowo:
- 20 lat na rynku
- 1000 zadowolonych klientów
- Produkty ekologiczne
- Dojazd do klienta
- najlepszy, najtańszy, najzdrowszy itp. produkt na rynku
- zaczynasz działalność napisz o 10 letnim doświadczeniu
-
ta część contentu jest dedykowana dla nowego użytkownika, który jeszcze nie miał przyjemności współpracować z Twoją
firmą. Każda informacja ma się przyczynić do decyzji na TAK. Coś, co dla Ciebie jest oczywiste, nie musi być oczywiste dla
nowego użytkownika.
Z pozoru oczywiste zagadnienie. Każdy chce zaprezentować się z najlepszej strony, mało kto pokaże minusy. Niestety
wielokrotnie dochodzi do sytuacji, kiedy na stronie eksponowane są elementy, które przekazują negatywny wizerunek w zakresie
oferty/działalności firmy.
Pamiętaj, aby prezentować się w sposób jak najbardziej profesjonalny, eksponuj wszystko to, co najlepsze. Staraj się nie
eksponować elementów, które jeszcze nie działają w 100% w Twojej firmie.
Pamiętaj, czasem mniej, znaczy lepiej! Niejednokrotnie popełniamy szereg błędów chcąc uatrakcyjnić nasza stronę.
-
- zamieszczaj materiały w dobrej jakości, o pozytywnym wydźwięku
- unikaj kadrów, które mogą budzić negatywne odczucia (przykładowo zdjęcie siedziby zrobione późną jesienią,
drzewa bez liści, deszcz)
- Lepiej ponownie zrobić zdjęcie lub użyć materiałów stokowych, niż na siłe korzystać z tego, co już zrobione
- Decydując się na takie moduły pamiętaj o systematyczności
- Jeśli na stronie będzie ostatni wpis przykładowo z minionego roku, to może dać do zrozumienia użytkownikowi, iż
cała strona nie jest aktualizowana, tym samym nie ma co się zagłębiać w ofertę
- Każdy sposób zaprezentowanego sposobu komunikacji z Twoją firmą musi być obsłużony w miarę możliwości w jak
najszybszym czasie.
- Pamiętaj, użytkownik szybko się irytuje, brak odpowiedzi na maila, nieodbieranie telefonów, brak odpowiedzi w chacie,
zniechęci użytkownika i często jest powodem złych komentarzy, co przyczynia się do utraty kolejnych klientów
Działając w świecie Internetu łatwo jest wprowadzać użytkownika w błąd. Stąd każdy sposób uwiarygodnienia prowadzonej
przez Ciebie działalności jest kluczem do zjednania sobie odbiorcy. Daj się poznać, pokaż swoje zdjęcie, pokaż to, co robiłeś
w postaci portfolio. To wszystko pozwoli potencjalnemu klientowi podjąć decyzje o współpracy.
-
Zdjęcia osobowe
– nie ma nic lepszego, jak przybliżenie firmy poprzez zdjęcia osobowe. Warto pokonać wszelkie
bariery związane z pokazywaniem swojego wizerunku na zdjęciach
Portfolio
– wykonanych realizacji
Certyfikaty
– i inne zaświadczenia potwierdzone przez inne podmioty
Zdjęcia firmy
– wewnętrzu lub na zewnątrz
Opinie
– specjalna sekcja na stronie zamieszczająca opinie klientów, najlepiej jeżeli klienci są podpisani, co
umożliwia jakąkolwiek weryfikację przez użytkownika
Certyfikat SSL
– metoda mocno techniczna, uwiarygadnia witrynę internetową poprzez specjalnie wydany
certyfikat patrz certyfikat SSL>>
W świecie Internetu promowane są strony, które bezpłatnie dzielą się wiedzą. Sztuka pogodzenia tego z
działalnością komercyjną zapewnia sukces. W zakresie każdej działalności istnieje wiele pytań, wątpliwości które ma
użytkownik Internetu. Jeśli Twoja strona będzie zawierać szereg pomocnych informacji, to nabierze charakteru eksperckiego.
Istnieje duża szansa, że użytkownik skorzysta z Twoich usług, jeśli znajdzie dużo ciekawych informacji.
-
Blog/Artykuły
– tworzenie artykułów podejmujących tematy związane z branżą, opisujące nie tylko Twoją
działalność, ale również zestawiające plusy i minusy innych rozwiązań.
FAQ
- znasz szereg wątpliwości użytkowników, zamieść zwięzłe odpowiedzi na popularne zagadnienia
Filmiki szkoleniowe
- pokaż, jak w praktyce działają Twoje produkty, wskaż jakie są często popełniane błędy
Przedstawione przykłady, w zakresie każdych z omawianych zagadnień, nie wyczerpują wszystkich możliwości, są wskazówką na
zebranie materiałów, które pozwolą specjalistom na ich przetworzenie i utworzenie czytelnej strony internetowej.