Support

/strefa wsparcia

Strony WWW Łódź
535 427 488
wyceń stronę internetową

Wyceń stronę internetową

wyceń sklep internetowy

Wyceń sklep internetowy

wyceń pozycjonowanie

Wyceń pozycjonowanie

przetestuj demo sklep przetestuj demo sklep
timer-cheer timer-cheer_text

Założenie strony WWW - problemy i pytania.

W tym dziale chcemy odpowiedzieć na kilka pytań, które zadawane są często przez naszych Klientów. Chcemy również podpowiedzieć Państwu, jakie kroki należy przedsięwziąć, aby założyć stronę internetową lub sklep internetowy.

Domena – Czym jest domena i jak dobrać odpowiednią nazwę?

Domena internetowa jest unikalną nazwą, która może służyć jako adres do strony internetowej np. designspektrum.pl lub może być podstawą adresu poczty internetowej info@designspektrum.pl. Domenę internetową dzierżawimy, stąd konieczność cyklicznego odnawiania jej ważności.

Najważniejsze informację o domenach:

Założenie strony WWW - problemy i pytania.
Sprawdź dostępność i koszt domeny
  • Poszukiwana domena jest zajęta, co zrobić?

Hosting – Czy mają Państwo serwer WWW? Jaki serwer wybrać?

Pojęcie serwera i hostingu często pojawia się w kontekście stron internetowych. Serwer sam w sobie jest pojęciem ogólnym, odnoszącym się do specjalnego komputera z dedykowanym oprogramowaniem, który może świadczyć szereg usług w sieci internetowej. Najbardziej popularną usługą jest www i poczta.

Serwer www, to nic innego jak komputer, który udostępnia (hostuje) usługę, przy pomocy której wyświetlane są strony internetowe. W celu poprawnego wyświetlania się strony internetpwej, jej zawartość musi być umiejscowiona na serwerze.

  • Warto wiedzieć

    • Usługa hostingowa wymaga odnawiania, najczęściej w cyklu rocznym
    • Jakość serwera ma wpływ na pozycjonowanie
    • Każdy serwer może ulec awarii, najlepsze firmy minimalizują czas braku działania do niezauważalnego minimum

Dobór odpowiedniego serwera nie jest prosty, na rynku jest bardzo dużo różnego rodzaju produktów, które spełniają funkcje serwera www. Jednocześnie wiele z nich, pomimo różnorodności nazw sprowadza się do jednakowej specyfikacji.

Jaki serwer wybrać najlepszy do swojej firmy?

Najlepszy serwer to taki, który jest dobrany racjonalnie do potrzeb. Inne potrzeby będzie miał portal internetowy typu onet.pl, a inne strona informacyjna firmy. Dobranie odpowiedniego rozwiązania zapewni spore oszczędności.

Ceny usług są mocno zróżnicowane od 100 do kilkunastu tysięcy w przypadku rozwiązań dedykowanych. Dodatkowo w cennikach pojawiają się zapisy w specyfikacji, które dla większości użytkowników mogą być niejasne np. wersja PHP, ilość baz danych itp.

Najlepiej skonsultować się z firmą, która będzie tworzyła stronę w celu weryfikacji danych.

  • Przydatne informacje podczas wyboru serwera:

    • Nie przepłacaj, drożej - nie oznacza, że strona będzie lepiej działała
    • Większość serwerów można skalować – w razie potrzeby zwiększać zasoby
    • Każdą stronę można przenieść z jednego serwera na drugi
Przydatne informacje podczas wyboru serwera

Serwery Home.pl w ofercie Design Spektrum

Strona internetowa wizytówka - od czego zacząć?

Czym jest content strony?

Jednym z kluczowych elementów procesu wykonania strony internetowej jest stworzenie contentu, czyli wszelkich materiałów, które mają zostać zamieszczone na stronie internetowej. Mowa tu o tekście, zdjęciach, video, plikach do pobrania itp.

Jest to jeden z najważniejszych elementów strony internetowej, gdyż od niego zależy wiele rzeczy np.:

  • Wygląd strony
  • Nawigacja (zakładki, menu)
  • Funkcjonalności - galeria, gaq, blog

Stworzenie treści często przysparza dużo problemów

Strona internetowa wizytówka - od czego zacząć
  • Tworząc content warto mieć na uwadze:

    1. 1. Korzyści jakie przyniesie naszemu klientowi skorzystanie z naszej oferty
    2. 2. Wartość unikatowa działalności/produktu/usługi wyróżniająca się na tle innych
    3. 3. Dobre i złe strony działalności
    4. 4. Uwiarygodnienie
    5. 5. Podziel się wiedzą
    6. 6. Kontakt

1. Korzyści

Bardzo istotny aspekt treści strony. Któż z nas nie lubi korzystać z rabatów, promocji, darmowej dostawy itp. Oczywiście, przy okazji sklepu internetowego jest to zwykle dość czytelne, jednak często zapomina się, że strona wizytówkowa również może przyciągać użytkowników, oferując szereg atrakcyjnych elementów.

Pomysłów jest wiele, zależnie od zakresu prowadzonej działalności. Zasada jest podstawowa, daj użytkownikowi to, co pozwoli mu zaoszczędzić czas i pieniądze w kontekście Twojej działalności.

  • Przykładowo:

    • Dodaj na stronę elementy do pobrania, jak np.: specyfikacje, instrukcje, formularze zgłoszeniowe, próbki itp. Wszystko to, co może być pomocne dla Twojego klienta
    • Osadź filmiki - instruktarzowe, prezentacje produktów
    • Pokaż, jak Twoje produkty/usługi pomagają - najlepiej w sposób wizualny (film, zdjęcia)
    • Prezentuj wszelkie promocje na stronie
    • Ułatw kontakt – dedykowany formularz, zapytania, chat
    • Jeśli Twoja działalność wymaga umówienia wizyty – dodaj możliwość zapisania się przez stronę
    • Podziel się aktualnymi informacjami na temat branży/oferty – aktualności, wydarzenia

2. Wartość unikatowa

Określ informacje, które wyróżniają Twoja firmę/ofertę na tle innych. Informacje unikatowe często eksponuje się w hasłach na banerach, jako element nagłówków w tekście, dodatkowo - jako sekcja kafelków z tekstem, jak i w innych elementach.

Przykładowo:

  • 20 lat na rynku
  • 1000 zadowolonych klientów
  • Produkty ekologiczne
  • Dojazd do klienta
  • najlepszy, najtańszy, najzdrowszy itp. produkt na rynku
  • zaczynasz działalność napisz o 10 letnim doświadczeniu
  • Pamiętaj, że

    ta część contentu jest dedykowana dla nowego użytkownika, który jeszcze nie miał przyjemności współpracować z Twoją firmą. Każda informacja ma się przyczynić do decyzji na TAK. Coś, co dla Ciebie jest oczywiste, nie musi być oczywiste dla nowego użytkownika.

3. Dobre i złe strony działalności

Z pozoru oczywiste zagadnienie. Każdy chce zaprezentować się z najlepszej strony, mało kto pokaże minusy. Niestety wielokrotnie dochodzi do sytuacji, kiedy na stronie eksponowane są elementy, które przekazują negatywny wizerunek w zakresie oferty/działalności firmy.

Pamiętaj, aby prezentować się w sposób jak najbardziej profesjonalny, eksponuj wszystko to, co najlepsze. Staraj się nie eksponować elementów, które jeszcze nie działają w 100% w Twojej firmie.

Pamiętaj, czasem mniej, znaczy lepiej! Niejednokrotnie popełniamy szereg błędów chcąc uatrakcyjnić nasza stronę.

  • video oraz zdjęcia

    • zamieszczaj materiały w dobrej jakości, o pozytywnym wydźwięku
    • unikaj kadrów, które mogą budzić negatywne odczucia (przykładowo zdjęcie siedziby zrobione późną jesienią, drzewa bez liści, deszcz)
    • Lepiej ponownie zrobić zdjęcie lub użyć materiałów stokowych, niż na siłe korzystać z tego, co już zrobione

    Blog, aktualności, social media

    • Decydując się na takie moduły pamiętaj o systematyczności
    • Jeśli na stronie będzie ostatni wpis przykładowo z minionego roku, to może dać do zrozumienia użytkownikowi, iż cała strona nie jest aktualizowana, tym samym nie ma co się zagłębiać w ofertę

    Komunikacja

    • Każdy sposób zaprezentowanego sposobu komunikacji z Twoją firmą musi być obsłużony w miarę możliwości w jak najszybszym czasie.
    • Pamiętaj, użytkownik szybko się irytuje, brak odpowiedzi na maila, nieodbieranie telefonów, brak odpowiedzi w chacie, zniechęci użytkownika i często jest powodem złych komentarzy, co przyczynia się do utraty kolejnych klientów

4. Uwiarygodnienie

Działając w świecie Internetu łatwo jest wprowadzać użytkownika w błąd. Stąd każdy sposób uwiarygodnienia prowadzonej
przez Ciebie działalności jest kluczem do zjednania sobie odbiorcy. Daj się poznać, pokaż swoje zdjęcie, pokaż to, co robiłeś w postaci portfolio. To wszystko pozwoli potencjalnemu klientowi podjąć decyzje o współpracy.

  • Najczęściej stosowane metody uwiarygodnienia:

    • Zdjęcia osobowe

      – nie ma nic lepszego, jak przybliżenie firmy poprzez zdjęcia osobowe. Warto pokonać wszelkie bariery związane z pokazywaniem swojego wizerunku na zdjęciach
    • Portfolio

      – wykonanych realizacji
    • Certyfikaty

      – i inne zaświadczenia potwierdzone przez inne podmioty
    • Zdjęcia firmy

      – wewnętrzu lub na zewnątrz
    • Opinie

      – specjalna sekcja na stronie zamieszczająca opinie klientów, najlepiej jeżeli klienci są podpisani, co umożliwia jakąkolwiek weryfikację przez użytkownika
    • Certyfikat SSL

      – metoda mocno techniczna, uwiarygadnia witrynę internetową poprzez specjalnie wydany certyfikat patrz certyfikat SSL>>

5. Podziel się wiedzą

W świecie Internetu promowane są strony, które bezpłatnie dzielą się wiedzą. Sztuka pogodzenia tego z działalnością komercyjną zapewnia sukces. W zakresie każdej działalności istnieje wiele pytań, wątpliwości które ma użytkownik Internetu. Jeśli Twoja strona będzie zawierać szereg pomocnych informacji, to nabierze charakteru eksperckiego. Istnieje duża szansa, że użytkownik skorzysta z Twoich usług, jeśli znajdzie dużo ciekawych informacji.

  • Co możesz zrobić:

    • Blog/Artykuły

      – tworzenie artykułów podejmujących tematy związane z branżą, opisujące nie tylko Twoją działalność, ale również zestawiające plusy i minusy innych rozwiązań.
    • FAQ

      - znasz szereg wątpliwości użytkowników, zamieść zwięzłe odpowiedzi na popularne zagadnienia
    • Filmiki szkoleniowe

      - pokaż, jak w praktyce działają Twoje produkty, wskaż jakie są często popełniane błędy

Przedstawione przykłady, w zakresie każdych z omawianych zagadnień, nie wyczerpują wszystkich możliwości, są wskazówką na zebranie materiałów, które pozwolą specjalistom na ich przetworzenie i utworzenie czytelnej strony internetowej.

Jakie zakładki powinny znaleźć się na stronie?

Strona internetowa powinna być czytelna i przyjazna dla użytkownika. Warto, by dostęp do treści był w miarę, jak najbardziej intuicyjny i nie wymagał czasochłonnego szukania. Istotnym elementem jest usystematyzowanie treści w zakładki, które pozwolą na przyjazną nawigacje.

Dobrym zwyczajem jest użycie w miarę uniwersalnych zakładek przez co użytkownik intuicyjnie wie co się w nich znajduje już po przeczytaniu tytułu.

  • Często stosowane zakładki:

    • Strona główna

      – może przedstawiać wstępne informacje z innych zakładek
    • O firmie/o nas

      – informacja prezentująca firmę
    • Oferta

      – opis działalności firmy jej produktów/usług
    • Kontakt

      – dane kontaktowe, ewentualnie mapka dojazdowa, formularz kontaktowy
    • Galeria/Portfolio

      – moduł prezentujący zdjęcia
    • Współpraca

      – opis informacji,które mogłyby zachęcić do współpracy
    • Praca

      – informacje o ewentualnym poszukiwaniu pracownika
    • FAQ

      – podstrona poświęcona często zadawanym pytaniom i odpowiedziom
Jakie zakładki powinny znaleźć się na stronie

Wykonanie strony - Mam już content co dalej?

Po otrzymaniu contentu osoba odpowiedzialna za projekt, przekaże wszelkie informacje na temat przekazanych materiałów oraz działań, jakie będą wykonywane przez grafika oraz programistów.

Oferta - tworzenie stron internetowych

Pozycjonowanie - Czy po zrobieniu strony będzie ona widoczna w Google?

Po oddaniu strony internetowej wyszukiwarka Google indeksuje w naturalny sposób (czyli dodaje do swojej bazy stron). Niestety sposób naturalny dodania do indeksu jest ciężki do określenia. Można ten proces przyśpieszyć ręcznie, wymuszając indeksowanie.

Więcej na temat pozycjonowania stron internetowych

jak dojechać zadzwoń